Tuesday 1 December 2009

time winter susah la mau kurus

semalam,time bosan2 call umah.sembang ngan ma,dia cakap aku nyer sepupu suda makin kurus!!dalam masa 44 hari,turun berat 9 kg..haish!!teruja weh nak kurus jugak=))tapi aku tau aku x mampu aa nak menahan nafsu makan.seriesly aku ni jenis susah nak tahan lapar..pantang lapar sikit,mesti laju jer pegi dapur turun cari makanan.padahalnya bilik aku tu kat 3rd floor,dapur pulak kat 1st floor..tapi kalau bab2 makan,aku sanggup jer turun naik tangga=))

bila winter menjelma,aku rasa risau..kenapakah??sebab memang kompem berat makin naik=))bila da sejuk2,asyik rasa lapar jer..x kira bila masa mesti rasa nak makan jer..tapi,ma aku da pesan.time sejuk2 camni,x payah la pikir pasal nak diet ker aper ker.ma cakap,kalau sejuk2 ni senang lapar.susah kalau diet..waa~~ma sangat memahami=))tapi,masalahnya time sejuk ker time panas ker,memang aku susah nak diet sebenarnya..ngeh2=))

ni akau nak cerita sikit..balik dari konbini petang tadi,ingat nak makan ice cream yang aku beli 3 hari lepas.skali bila bukak peti,tengok2 ice cream tu da LESAP!!memang sah2 ader orang amik.sebab tumpang letak dalam peti budak nihonjin(orang jepun)mesti diorang yang amik.sebenarnya xnak main tuduh2,tapi sebelum ni pun da banyak kali jadik.ice cream my junior pun hilang..ada sebelum kes ice cream hilang,butter sorang budak pun tetiba lesap..sah2 la ader orang amik..diorang ni kan,mentang2 x kisah pasal halal haram,men bantai jer amik barang orang lain..tapi,rasanya dorang tau jer,kalau amik barang orang lain tu,x elok..haish!!malas aa nak cakap per..

tapi,sebab aku xnak panjang2 kan cerita,aku pun dengan lajunya pikir +ve..takpe la nina,x payah makan ice cream..kata nak kurus..ice cream tu,ader banyak kalori..lagi2,time sejuk2 camni,x elok makan menda yang sejuk..nanti sejuk badan.bagus x pemikiran aku??(masuk bakul angkat sendirik..ahahaha~~)

2 comments:

  1. bagus2 pemikiran tu...org rasa,bagi diorg,mknn yg x tulis nama,diorg kire boleh paw sesuka hati la...sbb prnh ada ari tu,ada tulis kt whiteboard ckp,"sesape yg ambek mknn yg bertulis nama di dlm reizoukou,dikira 犯罪"...maknenye,kalu x tulis nama x kire hanzai la...

    ReplyDelete
  2. tebalik la masalah kite ye. aku makan la banyak mane pon tak besa2. hampeh

    ReplyDelete