Thursday 3 December 2009

drama..

selama ni memang tak dinafikan aku banyak tengok drama2 kat tv,tenet.macam2 drama.tak kira melayu,japanese,korea.aku layan jer.tapi kalau chinese n taiwan nyer drama,aku x layan sangat.bukan x minat,tapi sebab x tau cerita apa yang best.kalau misalnya ada orang suruh tengok,baru aku tengok.kalau nak harap aku cari sendiri,memang x tengok la kesimpulannya.

bila tengok drama2 ni,aku rasa dapat belajar banyak menda.banyak pengajaran yang aku dapat.banyak menda yang aku belajar.banyak menda yang aku tak tahu selama ini,aku jadi tahu=))itu adalah dari aspek2 +ve..kalau dari sudut -ve pulak,bila aku tengok drama,aku mengutuk x puas hati..aku mengata n mengomen sesuka ati..bila pikir2 balik,buat apa nak mengata ker nak mengutuk ker..tapi biasa la manusia kan,selalu tak puas hati dengan orang lain(tapi x semestinya semua orang)

kalau tengok drama2 melayu,kalau bab2 life style mak aku selalu cakap diorang suka sangat berlakon jadi family kaya raya,ada kereta banyak,rumah besar,makan best2,kerja kat office2 besar,projek sana sini,busy memanjang sampai xde masa nak spend dengan family..jarang sangat drama yang kita tengok diorang berlakon jadik orang miskin ibarat kais pagi makan pagi,life yang sgt susah..ada tu memang ada,tapi kadang2 sangat..

kalau bab2 cinta cintun pulak,selalu sangat kisah dia camni..cinta terhalang oleh family,pastu parents yang jodohkan..ada pulak tu,si pakwe tu sebenarnya sayang n suka giler kat awek dia tapi,disebabkan hal2 tertentu,pakwe dia tipu awek dia.cakap kita da x sehaluan la..saya da x suka awak la..da x tahan dengan perangai awak yang ntah apa2 la..padahalnya,itu semua adalah tipu semata2..

kalau bab2 education ada jugak cerita yang parents diorang tentukan anak2 punyer life..hantar anak belajar kat oversea even anak dorang x suka course tu..suruh jadik ini la,suruh jadik itu la..

sebenarnya semua menda kat atas tu aku juz suka suki tulis..da xder pape nak bercerita..ni la akibatnya selalu dok melayan drama..haha~
tapi,aku bersyukur sebab parents aku bukan jenis decided untuk anak2..dorang sangat x kisah apa yang aku n adik beradik aku pilih..dorang juz support kitorang..
love my parents!!!
muahssss~

1 comment: