Monday 16 November 2009

I`m shocked!!

semalam kitorang budak2 ryugakusei(foreign student) + tutor2 sekalian pegi berjalan2 melihat momiji dekat Kyoto..semalam tido kat Shin-Osaka Hotel..pastu,ari ni baru balik..penat~
semalan,masa dalam bus,shirahata(my senior) called me..dia pun cakap..`amanina,okamoto accident..meninggal pagi tadi`...bila dia cakap mcm tu,aku sgt terkejut sampai xleh nak ckp pape.. SENYAP~~~terkedu!!sangat shocked!!pastu aku jadi blur sekejap..xtau nak cakap per..dah ler dlm bhs jepun..x reti aa nak menanya byk2..patut la suara shirahata semacam jer time aku angkat fon:((

okamoto tu senior aku yg sama sotsuken(research)..dia sama umur ngan aku..dia sangat la baik hati..disebabkan kitorang punyer tema sotsuken sama,sensei letak aku `under` dia..selama ni dia mmg banyak sangattttt tolong aku...seriesly aku mmg sgt2 terhutang budi ngan dia..bila dapat tau psl dia meninggal,rasa macam xleh nak percaya..mcm mimpi jer..sampaikan tanya berkali2 kat shirahata tu..okamoto??meninggal??..dan shirahata pun dgn baik hati nyer melayan la soklan aku yang berkali2 tu..

dorang ader ajak aku pegi soushiki(majlis pengebumian) okamoto..tapi,sbb x sempat nak balik,aku decided x pergi..nanti bila ader masa klasmet da janji nak bwk pegi jumpa parents dia..juz pegi ckp takziah..

baru jer ari jumaat ari tu aku jumpa ngan dia..rupa2 nya itu adalah kali last aku jumpa n sembang ngan dia..masa tengah sembang2,kitorang ader rancang nak g party ramai2 lepas ni..pastu ader jugak sembang pasal sotsugyou shiki(graduation day)..gelak2 beramai2..bila da nak balik tu,dia cakap jumpa lagi ari isnin ni..

esok ari isnin..kena g bilik sotsuken..kena kemas sbb tak abis kemas time ari jumaat ari tu(barang2 byk sgtt)..esok bila g sotsuken,mesti akan terasa kehilangan dia..dah la dia duduk sebelah aku..kalo selama ni,slalu dok sembang2 n gelak2 ngan dia time bosan or ngantuk..da la dia byk ajar aku..lepas ni,sape nak ajar aku??huhu~even sensei ada pun,aku lebih senang paham dia ajar..ajar sebijik2..dia pun baik hati jer..jenis x kisah nak explain banyak2 kali pun..asalkan aku paham(sbb aku ni jenis susah nak paham)

pape pon,i must be strong!!hidup perlu diteruskan..insya Allah lepas ni orang lain boleh tolong aku wat sotsuken..
"OKAMOTO SAN..IMA MADE ARIGATOU"

2 comments:

  1. sedeyhnyerrrrr..........
    even he's not smbody special,but as a fren mesti rase kehilangan kan....=((

    ReplyDelete
  2. mmg sangattt sedih!!
    terasa giler kehilangan dia..
    kalo boleh,xnak g bilik sotsuken..
    tp,terpaksa g jugak..huhu~

    ReplyDelete