Tuesday 26 January 2010

tetiba..

lately tetiba aku rasa macam2. semalam bila tengok gambar aqilah yang latest,aku rasa macam nak balik msia. da la time2 macam ni lagi la menguatkan ati aku untuk mahu pulang ke malaysia. tapi,aku tahu x boleh! kena sabar sampai bulan 8 ni. insya Allah boley balik.

pastu dari last week,aku rasa semacam. aku lapar,tapi kalau tengok makanan macam nak muntah. pastu,dalam kepala otak ni dok pikir juz nak makan nasik nasik nasik. kalo makanan2 lain memang x boleh nak pandang. pulak tu,kalau nak makan nasik,terasa nak makan lauk telur mata kerbau ngan kicap jer. sangat pelik! bila da makan telur tiap2 ari,jadik muak la pulak. bila aku pikir balik,aku x boleh makan telur tiap2 ari. mak aku kata bahaya. kalau makan telur banyak2,peratus untuk MENGGEMUKKAN seseorang tu sangat tinggi okkay!! aku takottttt=))

sekarang ni kat dapur kitorang xder lauk ayam or daging. even ikan pun da abis. sangat sedih!! so,tiap2 ari memang akan makan ikan bilis + telur. disebabkan semua orang xder duit,x boleh nak bayar duit dapur. so,duit untuk beli barang dapur pun xde. kesimpulannya,x boleh nak beli pape. sebab tu jadik camni. tiap2 ari mengadap ikan bilis + telur. kalau ada orang yang rajin beli sotong or udang,ade la jugak seafood untuk dijadikan lauk. tapi,aku ni jenis allergic seafood. xleh makan. susah jugak!

rasa macam da lama x makan ayam or daging. malas nak mintak ayam ngan budak laki. sebab selama ni da banyak kali mintak ngan diorang. macam menda da diorang kasik.l selain ayam,telur la,minyak la,gula pun kadang2 mintak ngan diorang. haha~~ aku rasa sangat rindu dekat ayam. ntah2 ayam pun rindu jugak dekat aku. hak2~

time ni sebab da terasa muak nak makan nasik ngan telur tetiba aku rasa nak makan udon. aku sangat suka udon. kalau boleh aku nak makan udon tiap2 ari! haha.. aku memang sangat x kisah kalau ada orang suruh aku makan udon tiap2 ari. tapi,penat la kan nak kena makan kat luar. da la x berduet sangat ni. tapi,aku x reti buat kuah udon tu sendiri. nampak gaya nak kena belajar ni. bleh sep duit=)) x payah nak hegeh2 pegi makan kat luar. mahaiii~

walaupun x der selera nak makan nasik,aku tetap ader selera nak makan udon. kenot kurus aa kalo camni. ngeh2~

wah!! sangat panjang aku mengarut2 kat blog. nak keluar pasni ngan ain + ila..
bye2~~

5 comments:

  1. makan udon pon maji cepat gemok!!
    sebab ak da wat eksperimen dah~
    udon kat skolah ak sangat sedap..
    skali tu sminggu ak lunch makan udon je, malam xmakan tp berat ak naik menggila..
    tatau la hormon ak xkena ngn udon ke hape kan..
    btw, ade je kat pasaraya perencah sup udon tu.. so pasni bli udon da bleh wat sendiri kat ryo.. pastu letak wakame plak kan..
    peeeergh!! (meleleh air luir ak time tulis komen ni)

    ReplyDelete
  2. owh..cepat gemok ek??
    uishh..takot wehh..hahaha
    tu la..klsmet aku nak tlg beli udon nyer dashi tu..nanti tiap2 ari aku masak udon kat ryou..
    biar naik muak tgk udon tu pasni..hahaha
    aku suka makan ngan katsu obushi..
    perghhh..sedap!!

    ReplyDelete
  3. sian adik aku ni sampai nk mamam xda duet..hehehe..tu la suke sgt g men snobod..no, aku rase ayam dah rindu kat ko la..hak3

    ko ni ape masalah sbnrnye?..let me know through call ya..:)..klu ma tau mesti die risau..

    ReplyDelete
  4. "da la time2 macam ni lagi la menguatkan ati aku untuk mahu pulang ke malaysia"..lupe nk ty td..ape mksd tu?

    ReplyDelete
  5. g men snobod,ader orang tolong sapot sikit..haha~ mmg aku rasa ayam rindu gak aa kat aku..

    xder prob menda pun..ala,xder menda la.."da la time2 macam ni" tu sebab aku x leh makan nasi..x der selera.kalo kat msia kan senang,sana sini bleh makan dengan senang lenang=))

    ReplyDelete